Johnnie Walker

 

Johnnie Walker se řadí na špici mezi globálně nejoblíbenějšími skotskými whisky. Tato značka najde své zákazníky ve více než dvou stech zemích a každý rok se po celém světě prodá přes sto padesát milionů lahví. Původ značky sahá do 20. let 19. století, kdy John Walker začínal jako skromný obchodník a specialist na míchání whisky. Do povědomí se jméno značky zapsalo díky jeho synu Alexandrovi, který v roce 1867 představil míchanou whisky Walker's Old Highland Whisky, známou dnes jako Black Label. Alexandrovi synové, George a Alexandr II., rozšířili sortiment a zavedli charakteristické barevné kódování (s výjimkou JW Swing z roku 1932, která je známá díky své specificky tvarované láhvi, přizpůsobené k houpání). V roce 1893 firma J. Walker & Sons zakoupila palírnu Cardhu, jež je dodnes považována za domovskou palírnu Johnnieho Walkera a jejíž produkty tvoří základ pro JW Black Label. Roku 1909 se v reklamě poprvé objevila ikonická postava kráčejícího muže, která se na etiketách značky objevuje od roku 1937 a jejíž vizuál se od té doby několikrát změnil. V roce 1925 se společnost připojila k DCL a dnes je součástí United Distillers pod křídly Diageo. Míchané whisky z dílny JW v sobě kombinují okolo 35 sladových a 5 obilných whisky, s Cardhu jako hlavní sladovou složkou pro většinu svých výrobků. Gold Label se opírá o whisky Clynelish, zatímco Blue Label vychází z Royal Lochnagar.

Příběh Johnnie Walker je skvělým příkladem, jak se značka dokáže vyvíjet a přizpůsobit se měnícímu se trhu. Zajímavé je, jak byly barvy etiket integrovány do názvů produktů, což jistě pomohlo zákazníkům snadněji si zapamatovat a rozlišit jednotlivé produkty. Ikonický kráčející muž, který se objevil v roce 1909, je dnes nedílnou součástí brandu Johnnie Walker, a jeho vznik na základě kresby Toma Browna dodává příběhu značky osobitý charakter.

Změna směru chůze ikony na etiketě tak, aby "kráčela kupředu", symbolicky odráží progresivní duch značky. Rebranding a inovace produktů v průběhu let, jako změna názvů whisky a jejich věkové kategorizace, jsou příkladem úspěšné marketingové strategie, která pomohla upevnit pozici Johnnie Walker na trhu.

Vlastnictví značky společností Diageo, jedním z největších výrobců alkoholu na světě, a status Johnnie Walker jako nejprodávanější skotské whisky globálně, poukazuje na úspěch této dlouhodobé strategie. Tento úspěch nejenže odráží kvalitu a tradici produktů, ale také schopnost značky inovovat a přizpůsobit se vývoji trhu a spotřebitelským preferencím.

Cena

25911424
125911424
14 položek celkem
w9800065
Johnnie Walker Red label 0.35l
Skladem u dodavatele (3 ks)
259 Kč
Kód: W9800065
w9900050
9 778 Kč
Kód: W9900050
w9800050
545 Kč
Kód: W9800050
w9800503
Johnnie Walker Explorers Royal Route 1l
Skladem u dodavatele (5 ks)
3 959 Kč
Kód: W9800503
w9806100
1 370 Kč
Kód: W9806100
w9801056
1 066 Kč
Kód: W9801056
w9801051
985 Kč
Kód: W9801051
w9800204
1 088 Kč
Kód: W9800204
w9900015
LITR Whisky J.Walker Blue gB 40%1.00l
Skladem u dodavatele (3 ks)
6 474 Kč
Kód: W9900015
w9900018
Whisky J.Walker Blue gB 40%0.70l
Skladem u dodavatele (>5 ks)
4 648 Kč
Kód: W9900018
w9900049
9 895 Kč
Kód: W9900049
w9900026
8 029 Kč
Kód: W9900026
w9900022
5 495 Kč
Kód: W9900022
w9900040
Johnnie Walker King George V. 0.7l
Skladem u dodavatele (4 ks)
11 424 Kč
Kód: W9900040

Stránka 1 z 1 - 14 položek celkem